Jak stać się bardziej systematycznym?

0
6834

Systematyczność to coś, z czym ma problem ogromna masa ludzi w każdym wieku. Uczniowie, studenci czy pracownicy często nie są w stanie zmusić się do utrzymania jej, przez co szybko porzucają swoje ambitne projekty. To też duża przeszkoda w uczeniu się. Bez systematyczności nie osiągniemy sukcesu, ale na szczęście wprowadzenie jej na stałe do naszego życia nie jest przesadnie trudne.

Stosuj metodę małych kroczków


Małe kroczki pozwalają nam rozbić swoje większe cele albo plany ma mniejsze elementy. Są osoby, dla których mienie jednego jasnego, ale naprawdę ogromnego celu znacznie utrudnia dążenie do niego. Dlatego z pomocą tej metody będą w stanie osiągnąć znacznie więcej, a przede wszystkim rozplanują sobie ścieżkę jego realizacji krok po kroku. Ta metoda nie tylko pokaże nam, jak mamy działać, ale do tego zaoszczędzi nam czas na obmyślanie kolejnych kroków, zwłaszcza jeśli będziemy mieć humor do działania i każda sekunda będzie dla nas na wagę złota. Takie rozplanowanie dodatkowo sprawi, że codziennie będziemy robić coś, co przybliży nas do naszego celu.

Buduj konsekwentnie nowe nawyki

Nic nie uczy systematyczności lepiej, niż codzienne zmuszanie się do niej. Choć może to dla niektórych brzmiąc brutalnie, to właśnie do tego sprowadza się wypracowywanie znacznej większości nawyków. Nie ważne, czy chcemy zacząć prowadzić dziennik, wstawać wcześnie rano czy pić dwa litry wody dziennie, na początku zawsze musimy tego bardzo skrupulatnie pilnować, a więc zmuszać się do działania. Czasami nie będzie nam się chciało albo zapomnimy. Im mocniej się jednak staramy, tym więcej z nami zostaje, a wraz z nowymi nawykami pojawia się u nas tak potrzebna systematyczność. Dzięki niej znacznie łatwiej będziemy nabywać nowe przyzwyczajenia i nawyki.

Ustalaj cele i je rozplanuj

Aby być osobą systematyczną, potrzebujemy swego rodzaju planu. Musimy wiedzieć, co chcemy robić systematycznie i na czym dokładnie powinna ona polegać. W końcu możemy robić coś co godzinę, codziennie lub raz na dwa tygodnie, a dalej systematyczność będzie zachowana. Dlatego dobrze będzie zrobić sobie plan. Zupełnie inaczej będzie wyglądała nasza systematyczność w odniesieniu do aktywności fizycznych, a inaczej w oddawaniu samochodu do przeglądu. Nie oznacza to, że mamy robić plan na absolutnie wszystko, ale nawet takie rozwiązanie nie jest złe, o ile jest nam ono potrzebne, a bez planu cały czas o czymś zapominamy czy nam się nie chce.