Harmonogram postów mówi nam, jaki post i kiedy wrzucić. Przygotowanie go jest jednak dla wielu firm problematyczne. Wynika to po części z systematyczności, po części z nieznajomości działania algorytmów na social mediach, a po części dlatego, że nikt nie oddelegował do tego zadania osobnego pracownika. Jeśli chcesz, żeby twoja marka zaczęła być rozpoznawalna, musisz publikować regularnie nowe treści.
Określ, co ile chcesz publikować post
Podstawową informacją, którą musisz przekazać osobie odpowiedzialnej za prowadzenie profilu w social mediach, jest to, co jaki czas ma ukazywać się nowa publikacja. Powinna być to stałą ilość na tydzień. Żeby algorytm polubił profil twojej firmy, powinno być to od 4 do siedmiu postów tygodniowo. To oznacza, że nowy pomysł musi być gotowy w czasie krótszym niż dwa dni. Publikowanie raz na tydzień też może się udać, ale to wariant dla osób, które stawiają raczej na klientów, którzy już ich znają, niż na nowych użytkowników. Im częściej i regularniej publikujesz, tym większa szansa, że zauważą Cię nowi klienci.
Załóż osobny plik tekstowy
Aby przygotować harmonogram postów, potrzebujesz miejsca. Najlepszy będzie plik tekstowy stworzony na wspólnym dysku Google albo przesyłany mailem po każdej aktualizacji. Dzięki temu będziesz mógł samodzielnie ustalać, kiedy post ma być wrzucony. Nie planuj na dłużej, niż dwa tygodnie, zostaw sobie tę przestrzeń na ewentualne zmiany. Dzięki temu na bieżąco będziesz decydować, czy tempo, które sobie narzuciłeś, jest dla Ciebie odpowiednie. Ciężko jest cały czas wymyślać nowe pomysłu, szczególnie jeśli obok cały czas czeka praca zarobkowa, która ma pierwszeństwo przed social mediami.
Obok dat zapisuj pomysły, kiedy tylko przyjdą Ci do głowy
Pomysły rzadko przychodzą do głowy, kiedy siedzi się za biurkiem i wpatruje w pusty plik tekstowy. Dlatego dobrze mieć go w miejscu, do którego masz dostęp z każdego urządzenia. Idąc na spacer z psem, śpiewając pod prysznicem albo stojąc w korku, może przyjść Ci do głowy coś wspaniałego. Wtedy od razu to zapisz. Możesz mieć więcej pomysłów, niż zaplanowanych postów, po prostu wykorzystasz je w najbliższych tygodniach albo wrócisz do nich, kiedy nie będziesz w stanie na nic wpaść. Nawyk zapisywania pomysłów pomoże Ci rozwijać social media, ale także rozwijać swoją firmę i usprawniać jej działania.
Jak przygotować harmonogram postów dla firmy?
Subskrybuj powiadomienia
0 komentarzy
najstarszy