Mikro influencerzy stali się przydatnym narzędziem dla firm, które chcą zaistnieć za pośrednictwem sieci społecznościowych. Poznaj ich charakterystykę, korzyści i dowiedz się, jak mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży.
W środowisku, w którym jesteśmy nieustannie bombardowani informacjami, konsumenci uważają tradycyjną reklamę i ciągły widok celebrytów reklamujących marki za mało atrakcyjne. Dlatego właśnie powstają mikro influencerzy, którzy są skuteczną pomocą w promocji firmy w internecie.
Kim są mikro influencerzy?
Podczas gdy makro influencer ma od 100 000 do miliona followersów, mikro influencerzy mają od 1000 do 100 000 followersów. Charakteryzują się również tym, że zazwyczaj nie mają pośredników i docierają w bardziej lokalny sposób.
Dlaczego są oni tak skuteczni?
Błędnym przekonaniem jest myślenie, że im więcej followersów ma influencer, tym bardziej jest przekonujący lub tym więcej konwersji osiągniemy przy jego współpracy. Mikro influencerzy należą zazwyczaj do mniejszych nisz, w których mają bardziej lojalnych i zainteresowanych odbiorców.
Spróbujmy posłużyć się przykładem. Jeśli jesteśmy firmą zajmującą się sprzedażą akcesoriów do telefonów danego producenta, bardziej efektywna będzie współpraca z mikro influencerem, którego treści kręcą się wokół tej marki, zamiast wybierać makro influencera, który mówi ogólnie o technologii. O ile za tym pierwszym będą podążać osoby zainteresowane tymi produktami, o tyle za tym drugim będą podążać osoby zainteresowane wieloma różnymi markami i ich przekaz nie będzie tak skuteczny.
Kolejną cechą, którą posiadają mikroinfluencerzy jest bliskość. Zaufamy przekazowi osoby z mniejszą liczbą followersów, z którą możemy się bardziej identyfikować niż makro influencerowi, który codziennie współpracuje z inną marką. Ich przekaz będzie bardziej wiarygodny i zaufamy, że polecają markę, bo zgadzają się z jej wartościami i produktami.
Jak zarządzać współpracą?
Przed przeprowadzeniem współpracy lub rozpoczęciem akcji z mikro influencerem należy wziąć pod uwagę, że wszystko musi być wcześniej omówione i zarządzane. Po wybraniu influencera należy z nim porozmawiać i poinformować go o powodach współpracy, jej celach i korzyściach. Wskazane jest, aby zbadać lub zapytać ich, jakie działania i strategie najlepiej sprawdziły się w przeszłości, aby określić sposób współpracy.
Ile kosztuje współpraca z mikro influencerami?
Będzie to zależało od rodzaju mikro influencera, niszy, do której należą, formatu i/lub platformy itp. Dlatego jest to skomplikowane do określenia. Trzeba określić, w jakich mediach społecznościowych będzie miała miejsce współpraca, wziąć pod uwagę liczbę followersów, zaangażowanie, jakie będą mieli z marką oraz różne szczegóły kampanii, takie jak liczba publikacji czy poziom odpowiedzialności w tworzeniu treści. Wszystko będzie zależało od tego, co jest potrzebne przy każdej współpracy.