Niemal każde gospodarstwo korzysta dziś z internetu, telefonu i telewizji cyfrowej. Oczywiście usługi takie można łączyć w pakiety telekomunikacyjne, co wydaje się doskonałym rozwiązaniem, jeśli mamy na myśli związane z nimi oszczędności. Nic w związku z tym dziwnego, że również i dostawcy takich usług widzą w tym dobrą okazję i oferują swoim abonentom możliwość łączenia ich w dowolne pakiety.
Wojna o klienta
Z punktu widzenia usługodawcy łączenie kilku usług w jedną jest zrozumiałe. Dzięki takiej opcji operatorzy są w stanie utrzymać przy sobie klientów poprzez namówienie ich do przedłużenia abonamentu. Szacuje się, że w roku 2015 mieliśmy na rynku około sześciu milionów pakietów telekomunikacyjnych. W ubiegłym mogło ich natomiast być nawet o pół miliona więcej.
Z takiej opcji korzystają wszyscy operatorzy, a więc Netia, UPC Polska, Orange Polska oraz Grupa Cyfrowy Polsat. Wszystko wskazuje na to, że najlepiej pakiety telewizyjne w roku 2016 wyglądały w dwóch ostatnich. Grupa Cyfrowy Polsat pozyskała bowiem aż 285 tys. takich abonentów, a Orange Polska 150 tys.
Telefon z internetem
Zauważmy jeszcze, że najpopularniejszym połączeniem w roku ubiegłym był telefon i internet mobilny. Z takiego zmiksowania skorzystało 41 proc. abonentów. Drugim z kolei było połączenie telewizji i internetu stacjonarnego – 18 proc. a trzecim telefonu i internetu stacjonarnego z telewizją – 12,4 proc.