10 dobrych praktyk biznesowych do zastosowania na Facebooku.

0
57

W ubiegłym roku Facebook wprowadził nową aktualizację do swojego algorytmu. Warto zaznaczyć, że algorytm pozwala Facebookowi decydować o tym, jakie posty widzą użytkownicy i w jakiej kolejności pojawiają się one stronie głównej. W ten sposób Facebook podkreśla przejrzystość swojej platformy, dając swoim użytkownikom większą kontrolę nad tym, co widzą. Facebook przeprowadził kilka ankiet wśród użytkowników w celu zebrania danych i opinii. Wprowadził przycisk, który użytkownicy mogą kliknąć, aby dowiedzieć się, dlaczego dany post pojawił się na głównej stronie. Aby lepiej zarządzać swoją stroną biznesową na Facebooku, oto 10 niezbędnych wskazówek.

1. Zidentyfikuj platformę, która najlepiej pasuje do Twojego biznesu.

Facebook jest z pewnością jedną z najpopularniejszych stron na świecie. Jednak niektórym branżom uda się zgromadzić więcej odwiedzających na wyspecjalizowanej stronie lub w sieci. Na przykład we Francji sektor niezależnych księgarni jest całkowicie nieobecny na Facebooku. Z drugiej strony, jest znacznie bardziej aktywny w tej dziedzinie z tysiącami członków i codziennymi wizytami. Zanim skoncentrujesz swoją strategię marketingową na Facebooku, przestudiuj strony internetowe, które są istotne dla Twojego sektora.

2. Używaj krótkich, regularnych postów.

Unikaj długich postów, które przekraczają 250 znaków. Zamiast tego ograniczaj swoje posty do krótkich, 3-wierszowych tekstów o długości od 100 do 250 znaków. Przyciągnie to większą uwagę subskrybentów. Co najmniej 5 postów tygodniowo jest koniecznych, aby utrzymać odwiedzających wracających.

3. Opublikuj status w optymalnym czasie.

Jako właściciel firmy, powinieneś wiedzieć, że możliwe jest prowadzenie statystyk na Twojej stronie na Facebooku. Robiąc to małe badanie, będziesz wiedzieć dokładnie, kiedy szczytowe pory dnia lub tygodnia są, gdy strona dostaje najwięcej wyświetleń. Następnie opublikuj post w tych godzinach!

4. Zbuduj obraz swojej grupy docelowej.

Jeśli chcesz odnieść sukces w swojej strategii marketingowej na Facebooku, spróbuj zidentyfikować swój profil odbiorców. Jeśli jesteś firmą, która specjalizuje się w sprzedaży sprzętu do rusztowań, skorzystaj z konkretnych informacji. Zawsze pamiętaj, że Twoi goście prawdopodobnie pracują w branży i mają dużą wiedzę na jej temat. Nieprawdziwe informacje mogą podważyć Twoją wiarygodność.

5. Uprość swój przekaz.

Aby przyciągnąć więcej odwiedzających na swoją stronę, dostosuj swój produkt do większej liczby osób. Jeśli zakładasz firmę zajmującą się coachingiem personalnym, unikaj pedantycznych terminów i używaj prostego języka, który przyciągnie odwiedzających w każdym wieku i o różnym poziomie wykształcenia.

6. Wykorzystaj zdjęcia i filmy.

Bez względu na to, jak elokwentna może być publikacja pisemna, wpływ zdjęć i filmów nie będzie porównywalny. Upewnij się, że po Twojej wiadomości zawsze następuje film lub zdjęcie. To utrzymuje uwagę odwiedzających na Facebooku i prowadzi ich do spędzenia większej ilości czasu na Twojej stronie.

7. Podkreśl wartość dodaną swojej marki.

Bardzo ważne jest, aby Twoja marka jawiła się jako rozwiązanie danego problemu. Wzmocnij przekonanie, że Twoja marka stanowi wartość dodaną. Jeśli sprzedajesz sprzęt gospodarstwa domowego, podkreśl, w jaki sposób może on odmienić życie każdego z nas.

8. Daj bonusy swoim lojalnym fanom.

Zapewnij specjalne publikacje i produkty (kupony, bonusy) dla swoich lojalnych zwolenników. Sprawienie, by potencjalny nabywca poczuł się wyjątkowo, może wygenerować niewyobrażalną sprzedaż.

9. Udostępniaj posty odwiedzających.

Doceniaj wkład swoich fanów na swojej stronie na Facebooku, publikując to, co oni sami zamieścili. Uznanie dla stałych gości może szybko przekształcić ich w lojalnych klientów.

10. Zachęcaj do podejmowania działań na wcześniejszym etapie.

Zachęcaj swoich fanów do dzielenia się Twoimi postami, dawania opinii, oceniania Twoich działań. Im więcej ruchu uzyskasz na swojej stronie na Facebooku, tym bardziej Twoja strategia marketingowa będzie wzmocniona.