Promocja w internecie

0
2155

W Polsce wielu przedsiębiorców ma złudne myślenie dotyczące promocji w internecie. Uważają, że obecność w sieci, social mediach, może im jedynie zaszkodzić. Nie chcą pokazywać się konkurencji, myśląc, że zaraz podbiorą ich wszystkie pomysły, czy promocje. Boją się także, że w ten sposób zmuszą inne firmy do obniżenia cen na produktach, co może pomniejszyć ich marże. Jednak z takiego punktu widzenia, może wynikać więcej negatywnych rzeczy.

Przede wszystkim każda firma skupia się na sobie. Może podpatrywać konkurencje, jednak to od jej kreatywności, pomysłowości zależeć będzie wynik finansowy. Inspiracja jest ważna dla każdego, ale innowacyjność i niepowtarzalność jest w największej cenie. Bardzo ważne jest także zrozumienie, że social media to największe skupisko ludzi z całego świata. Ilość sprzedaży może być nieograniczona, a rynek jest tak duży, że miejsca wystarczy dla każdego.

Dlatego też warto zastanowić się, czy aby na pewno nie warto zacząć działać w internecie i w jaki sposób możemy przykuć uwagę konsumentów.

Czym jest content marketing?

Startując z budowaniem marki w internecie należy zastanowić się najpierw nad strategią. Odpowiednie narzędzia sprawią nie tylko wzrost sprzedaży, ale spowodują zwiększenie zaufania i świadomość klientów odnośnie marki.

Jednym z narzędzi do dobrego zwiększania społeczności jest content marketing. Jest on odbierany na wiele sposobów, co powoduję dużą niewiedzę. Jedni myślą, że jest to tworzenie wielu treści, które edukują i są pomocne dla odbiorców, czy jest to czysta kampania reklamowa.

Jednak w rzeczywistości jest to zbiór wielu działań, które zastosowane systematycznie zbudują historię marki, która w oczach odbiorców zyska duże zaufanie. Ważne jest jednak to, aby skupić się w stu procentach na odbiorcach. Treści były dostosowane do docelowej grupy, która z chęcią będzie wracać częściej na stronę, bloga, czy profil społecznościowy firmy. Decyzja zakupowa spowodowana jest tym, jak silna marka jest oraz jakie niesie ze sobą emocje. W content marketingu ważna jest różnorodność do tworzenia treści.