Prozdrowotne zmiany w asortymencie Lidla

Lidl Polska informuje, że dążyć będzie do tego, aby w produktach swoich marek zmniejszyć procent cukrów i soli nawet o 20 procent. Niemiecka sieć te prozdrowotne zmiany zrealizować chce do roku 2025.

W trosce o zdrowie klientów

Prozdrowotne zmiany nie są oczywiście wprowadzane ot tak sobie. Sieć chce w ten sposób pozytywnie wpłynąć na zdrowie swoich klientów.

W zakresie redukcji cukru Lidl skoncentruje się na artykułach, po które chętnie sięgają dzieci. Zaliczamy do nich na przykład płatki śniadaniowe czy napoje. Znacznie szerszy zakres towarów dotyczyć będzie natomiast redukcji soli. Główną grupą towarową będzie tu jednak pieczywo.

Zaznaczono jednocześnie, że ograniczenie soli i cukrów w żaden sposób nie wpłynie na walory smakowe samych produktów.

Wskazania WHO

Odnośnie zmian Lidl powołuje się na badania WHO. Światowa Organizacja Zdrowia nie ukrywa, że wysokie spożycie cukru i brak ruchu to dwie główne przyczyny cukrzycy. Zbyt duża ilość soli przyczynia się natomiast do rozwoju chorób cywilizacyjnych.

Przypomnijmy, że swoich sklepów Lidl w Polsce ma ponad 600. W całej Europie ich liczba przekracza natomiast 10 tysięcy.

CZYTAJ WIĘCEJ

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

NAJNOWSZE

0
Would love your thoughts, please comment.x