10 powodów, dla których warto inwestować w badania rynku

0
19923

Myślałeś o tym, aby zainwestować w badania rynku? Dzięki coraz większej dostępności profesjonalnych badaczy, tego typu praktyka staje się coraz popularniejsza, także wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak czy naprawdę warto? Jakie realne korzyści może przynieść analiza rynku?

Zastanawiałeś się nad skorzystaniem z analizy rynku? Oto 10 powodów, dla których warto to rozważyć. Większość z nich to zarazem typowe cele analizy rynku. 

1. Wiesz, kiedy przedsięwzięcie jest warte realizacji – nie działasz po omacku

Analiza rynku ma zadanie dać ci odpowiedź na konkretny biznesowy problem. W zależności od tego problemu/wyzwania, inny będzie więc cel i zakres analizy rynku. Korzystając z obiektywnych danych zastanych i pierwotnych, badacze będą ci w stanie dostarczyć najbardziej obiektywnych informacji jakie możesz uzyskać przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia.

2. Znasz bariery rynkowe

Bariery rynkowe to wszelkiego rodzaju zjawiska, które mogą stanąć na twojej przeszkodzie w realizacji danego przedsięwzięcia biznesowego. Niektóre bariery rynkowe mogą być całkiem oczywiste, ale o innych niełatwo dowiedzieć się bez dogłębnej analizy (np. prawne przeszkody w realizacji danego pomysłu na konkretnym rynku zagranicznym lub kulturowe bariery wśród potencjalnych klientów).

3. Wiesz wszystko o swojej konkurencji

W wielu przypadkach, wiedza na temat potencjalnej konkurencji może okazać się kluczowa dla danego biznesu. Bez analizy rynku, wiele kluczowych informacji może zostać pominiętych.

4. Wiesz jak wprowadzić na rynek nowy produkt

Wprowadzanie nowego produktu na rynek będzie dużo łatwiejsze, gdy lepiej poznamy potencjalnych klientów, a także przeanalizujemy wszelkie inne czynniki, które mogą mieć wpływ na sukces produktu. Wszystko to może być przedmiotem analizy rynku.

5. Wiesz jak i kiedy wejść na nowy rynek

Podobnie jak wprowadzanie nowego produktu, także rozszerzanie działalności na nowy rynek to typowy cel analiz rynku.

6. Lepiej znasz swoich obecnych i potencjalnych klientów

Analiza konkurencji na podstawie danych jakościowych i ilościowych, zarówno zastanych jak i pierwotnych, to także typowy element analizy/badania rynku.

7. Możesz zdobyć dofinansowanie

Analiza rynku jest także często wymogiem formalnym w celu ubiegania się o różnego rodzaju finansowania, a często także i kredyty.

8. Możesz łatwiej przeprowadzić due diligence

W przypadku due diligence może (choć nie musi) być wymogiem, jednak w wielu przypadkach, zwłaszcza jeśli chodzi o duże przejęcia/kontrakty, warto ją przeprowadzić.

9. Rozwijasz swój biznes świadomie

Koniec końców, to właśnie wiedza jest często największym kapitałem w przypadku decydowania o dużych przedsięwzięciach i to właśnie dostarczenie unikatowej i cennej wiedzy biznesowej, której nie da się zdobyć w inny sposób, ma za zadanie analiza rynku.

10. To nie jest takie drogie!

Tym bardziej, że dziś wcale nie jest to takie drogie. Skontaktuj się z profesjonalnymi badaczami rynku i dowiedz się, w jaki sposób możesz stworzyć analizę rynku skrojoną pod twoje potrzeby.